Tuesday, May 9, 2017

♫ Kevätkuulumisia + Hypeconin suunnitelmat ♫


Hei! ♡
Huhhuh, tämä kevät on ollut tosi kiireinen! Selailin tämän vuoden blogipostauksiani ja multa on jäänyt vaikka mitä kirjoittamatta. Sentään olen onnistunut pysymään kauden animearvioissa ja coniraporteissa ajan tasalla, mutta viimeiset arkielämän kuulumiseni ovat näköjään helmikuun alkupuolelta, apua! En ole itsekään ihan varma mistä kaikesta on ollut tarkoitus kirjoittaa, niin paljon juttuja on jäänyt bloggaamatta...



Aloitetaan ihan siitä, että miksi olen ollut niin kiireinen! Kevään yhteishaku oli käynnissä ja tulin sitten hakeneeksi yhteensä yhdeksää paikkaa (4 korkeakoulua ja 5 yo-pohjaista ammattikoulua). Hakemiini ammattikouluihin ei ole mitään ennakkotehtäviä tai pääsykokeita, mutta voi luoja nuo korkeakoulujen vastaavat... Maaliskuun loppu meni paiskiessa hurjasti töitä kun tein ennakkotehtäviä kahta paikkaa varten ja huhtikuussa taas luin yhteen esivalintakokeeseen. Eikä siinä kaikki, helmikuusta alkaen olen lukenut erääseen pääsykokeeseen joka on nyt toukokuussa (parin viikon päästä, apua). Tekemistä on siis riittänyt kun näiden ohella on koittanut saada cossiprojekteja etenemään ja säätänyt AMV:ita kevään kisoihin. Ja olisihan se ihan kiva jossain välissä ihan vain rentoutua animen äärellä tai nähdä kavereita... Onneksi sitä tuli kuitenkin tehtyä!



Maaliskuun alussa juhlittiin Xenjin synttäreitä! Oli hauska päivä, Xenji oli järkännyt pieniä pelejä joissa kisattiin ryhmissä. Oltiin Saukon kanssa hyvä tiimi vaikkei voittoa missään tullutkaan. :D


Synttärisankarin kanssa
(C) Xenji
(C) Xenji
Vasemmalta oikealle: minä, Saukko, Xenji, Allu, Esshieru, Miru ja Mai Mai!


Olin tammikuussa ostanut H&M:n alennusmyynneistä superhalvan neuletakin ja halusin piristää sitä vaihtamalla napit. Neppinapista löytyi tuollaiset suloiset kukat! Nikkaroin myös itseltäni löytyneistä materiaaleista jonkinlaisen rintakoru-härpäkkeen, ihan kierrätysmateriaaleista tehty siis! Nuo siitä roikkuvat ketju, avain ja enkeli on irrotettu vanhasta kirppislöytö-korusta.



Vähän tylsää, että menin näin tälläytyneenä vain kirjastoon opiskelemaan ja kiertämään kirppistä... No, kai sitä voi omaksi ilokseen pukeutua kivasti. :D




Jossain vaiheessa hiusväri vaihtui takaisin vaaleanpunaiseen. :D Maaliskuussa olivat myös mun isotädin synttärijuhlat! Ruokatarjoilut olivat tosi hyvät (mätin savulohta ähkyyn saakka) ja pääsin ensimmäistä kertaa käyttämään tuota vaaleanpunaista mekkoa.


Juuri ennen pääsiäistä onnistuin nappaamaan jonkin pöpön ja olin hieman flunssainen... Paranin onneksi sen verran että pääsin viettämään Saukon ja Xenjin kanssa pääsiäistä Mystic Messenger -teemalla! Etsittiin suklaamunia, pelattiin lautapelejä, katsottiin leffoja ja sen sellaista. Oli tosi hauska viikonloppu!

(C) Xenji
Vasemmalta oikealle Saukko, Xenji ja minä!

Vaihdettiin laseja :D

(C) Xenji

(C) Xenji
Onneksi kuvista ei välity se miten nuhainen ja käheäkurkkuinen olin... :D



Pääsiäistä seuraavana viikonloppuna pääsin näkemään kouhaitani Sayaa ja Yumewakoa. ♡ Sää salli minun käyttää ensimmäistä kertaa vaaleanpunaisia shortseja, jotka olin kirppikseltä löytänyt! Kierreltiin kauppoja ja kirppiksiä, käytiin hotkimassa halpaa pitsaa (niin nätisti pukeutuneina! :D) ja pidettiin sekä teekutsut että ex tempore -lettukestit.

(C) Saya
Vino lattia teki musta pitkän. :D Vasemmalta oikealle minä, Saya ja Yumewako!

(C) Yumewako


Sitten alammekin olla jo ajan tasalla! Kirjoittelen vapusta myöhemmin, ettei tähän postaukseen tule liikaa tavaraa (niin kuin taisi jo tulla...). Vielä lyhyesti Hypeconista!

(C) Xenji

(C) Xenji
Olen Hypeconiin tekemässä uutta versiota Totokon (animesta Osomatsu-san) kalaidolipuvusta! Nämä kuvat ovat viime kesän Desuconista, jossa tätä pukua aiemmin käytin. Muistaakseni näitä ei ole blogin puolella nähty? Mutta tulkaa nykimään hihasta (älkää evästä, en tiedä miten hyvin mun ompelukset kestää :D) ja tsekatkaa Hypeconin AMV-kisa, osallistuttiin siihen Xenjin kanssa yhteistyövideolla!



Loppupiristyksenä meidän kissa, jota yritin saada tekemään mun ennakkotehtäviä. Pääsisiköhän tuolla kirjoitelmalla yliopistoon...

No comments:

Post a Comment